יום רביעי, 28 בדצמבר 2011

טוקבקים בצומת (הומאז' אינטרנטי לאפרים קישון)

באחד האמשים, נסענו אני והטרנטה הביתה מהעבודה. היה זה אחר צהריים חמים ושטוף שמש, האנשים סביב נראו שמחים בחלקם למרות הדולר, וכמו בכל מדינה לבנטינית אחרת, כל זה היה רק סימן לאסון הממשמש ובא.


את הרמז הראשון שמעתי לפני שראיתי: חריקת בלמים, המעידה על עוד סוחר צמיגים בדרכו אל העושר. לחשתי בלאט לטרנטה שכדאי להתחיל לעצור: שטוקס מהמוסך אמר שהברקסים החדשים עוד צריכים להתרגל לגלגלים, בינתיים הם נטלו להם זמן הסתגלות של ממשלה ממוצעת - כחצי שנה.

מול הטרנטה כבר השתרך טור ארוך של מכוניות. רכבי הצלה וכיבוי אש שעטו על השוליים, עד שנתקעו גם הם במכוניות מהזרם המרכזי שחיות בשוליים. האוויר כאמור, היה טוב, והשמש חמימה, והאנשים משכו את בלם היד ויצאו ממכוניתם לתור את סביבתם - מכוניות אחרות.

כצפוי, התפתחה לה שיחה על "המצב". אחד שנדמה לו, אמר שבטח מדובר בפיגוע - לפי הכמות של רכבי ההצלה שעדיין הבהבו נואשות באורותיהם בשוליים. אחד שיודע אמר שזו רק תאונת דרכים. אחד שסקפטי שאל אותו מהיכן הוא יודע. אחד שיודע אמר שפגש באחד שהיה שם. אחד שהיה שם הגיע בינתיים, ותיקן שהוא לא בדיוק היה שם, אלא רק הגיע למחצית הדרך, שם פגש אחד שממד"א, שהעביר לו את הדיווח. אחד שהיה שם קודם אמר שהיה שם קודם. אחד שיודע שאל אותו אם הוא יודע יותר, והוא אמר שלא, אבל הוא היה שם קודם.


בתוך כך הגיע אחד שממד"א. בעצם, אני לא יודע אם הוא היה ממד"א, אבל היה לו ווסט כתום. אולי הוא ממע"צ, זה גם עם מ"ם. הוא אישר שמדובר בתאונת דרכים. לדבריו היה שם רק רכב אחד שנסע קצת מהר, והתהפך. אחד שמבין ברכב שאל אותו איזה רכב זה היה. אחד ממד"א אמר שהוא לא יודע, הוא חושב ששברולט. אחד שמבין ברכב אמר ששברולט לא מתהפכת כל כך בקלות. אחד שמבין יותר אמר ששברולט זה בכלל דייהו היום. אחד שמבין ברכב אמר לו שהוא לא מבין כלום. אחד שלא אוהב ערבים אמר שזה בטח טרנזיט של ערבים, כי הם נוסעים כמו משוגעים. אחד שלא אוהב אנשים שלא אוהבים ערבים אמר לו שישתוק יא זבל. 

אחת שמאחרת אמרה שזה לא ממש משנה אם זה היה שברולט, דייהו או לימונינה. אחד שמבין ברכב ואחד שמבין יותר אמרו ביחד: לימוזינה. אחת שמאחרת אמרה שזה ממש לא משנה, היא ממש מאחרת. אחד שרגיש אמר שבטח יש עדיין פצועים על הכביש. אחת שמאחרת אמרה שלמיטב ידיעתה המקום של הפצועים זה לא על הכביש אלא באמבולנס, ואפשר לטפל בהם ולפנות את הכביש. אחד שרגיש אמר לה שאף אחד לא יתחתן איתה. אחת שמאחרת אמרה לו שהיא כבר הייתה נשואה פעמיים, ואם הפקק לא יתפנה עכשיו - היא תפספס את הפעם השלישית. אחד שמבין אמר שהוא מבין למה השניים הקודמים ברחו. אחת שמאחרת אמרה לו שתוק שתוק.

באופק נצפתה תזוזה. האנשים נכנסו למכוניותיהם, והחלו ללחוץ בעצבנות על דוושת המאיץ. אחת שמאחרת צפרה בעצבנות לאחד שנדמה לו, שחיפש עדיין מטעני חבלה בצד הדרך. אחד שמבין ברכב הצליח להשחיל את המאזדה 3 שלו לפני הסובארו ג'אסטי של אחד שמבין יותר. אחד שלא אוהב ערבים החל לזרז את הפועלים שלו להיכנס לג'י אם סי בקריאות קצובות של יאללה, איטלע. אחד שממד"א (או ממע"צ) סידר בקפידה את הווסט הכתום שלו על גב המושב שלידו, כדי שכולם ידעו שהוא ממד"א (או ממע"צ). 

על המסלול הימני של הכביש שכבה, שרועה ומעוכה על גבה, מכונית קטנה. איני יודע אם הייתה זו שברולט, דייהו או לימונינה: גם אחד שמבין ברכב וגם אחד שמבין יותר סגרו את החלונות והתעסקו במזגן, ובלנסות ולעקוף זה את זה. בתוך האמבולנס שהגיע לבסוף לשוליים שכב ונאנק אחד שכנראה לא ינהג יותר היום, אבל אולי ינהג לאט יותר בעתיד. אחת ששוטרת אמרה שנמשיך לנסוע, אין מה לראות. אחד שמבין פתח את החלון ואמר לה שבמקרה שלה, באמת אין מה לראות. אחד שלא אוהב ערבים הוציא יד מהחלון ואמר לאחת ששוטרת שהם הרסו לו את הלו"ז. אחת ששוטרת אמרה לו יאללה יאללה, זוז.

ככה הפלגנו לנו כולנו, זה שיודע עם זה שראה וזה ששמע וזה שמבין. ואני חשבתי שאני לא ממש יודע, לא הרבה מבין וגם בקושי הייתי שם. אולי אני סתם אחד שבזבז חצי שעה ולפחות יצא לו לכתוב על זה פוסט.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה